Beställ t.o.m. den 19 december för leverans till jul. Förlängt öppet köp t.o.m. den 8 januari 2018.

Din varukorg är tom

040 - 60 80 410

Köpvillkor

Flexbox Köpvillkor

(Gäller från och med den 10. juni 2014)

AB Flexbox
Org. nr. 556296-1291
Ladugårdsvägen 1
23435 Lomma

info@flexbox.se
Telefon: 040 - 60 80 410
Etableringsår 2001

Avtal

Alla avtal ingås på svenska. Vi ingår inte avtal med minderåriga utan målsmans godkännande. Alla priser är dagspriser och uppdateras löpande. Flexbox.se uppdateras löpande.

Priser

Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive frakt inom Sverige. Priserna på hemsidan visas inklusive moms.

Betalning

  • VISA/MATERCARD via DIBS som uppfyller kraven för PCI DSS.
  • FAKTURA. Expeditionsavgift 29:- tillkommer. Mer information finner du här.
  • DELA UPP BETALNINGEN. Expeditionsavgift 29:- tillkommer. Mer information finner du här.
  • POSTFÖRSKOTT Postens avgift om 50 kr tillkommer.

Avbeställning/Annullering

Avbeställning av order är möjlig utan kostnad för kund fram till den tidpunkt vi skickar din order. Du som kund är i fall vi skickat din order i samtliga fall skyldig att mottaga försändelsen. En avbeställning är ej giltig förrän bekräftelse mottagits från Flexbox.

Leveranstider

Normal leveranstid för produkter som finns i lager är 3-5 dagar. Lagerstatus med beräknad leveranstid anges vid varje produkt. Vid kampanjer kan dessa leveranstider öka något. Alla modeller och färger av fastighetsboxar finns inte i lager just nu så hör av dig angående leveranstid på dessa.

Transportskadat gods

Vi ser gärna att du anmäler eventuell transportskada inom sju dagar så att vi lättare kan härleda skadan till transporten och ställa krav på transportören. Därefter gör vi snarast möjligt en omleverans eller på annat sätt avhjälper felet. Naturligtvis utan kostnad för konsument.

Garantier

Flexbox är generösa vid bedömningar av garantier, vi hjälper hellre än stjälper. Vi har alltid personliga relationer med våra kunder då vi inte arbetar med mellanhänder som ska ta våra beslut. Standard som gäller är 3 års funktionsgaranti, något annat behöver du inte. Material, färger etc. ger postlådan ett yttre fullgott skydd så länge du tänker använda den.

Garantier gäller i Sverige och de länder där AB Flexbox är verksamma.

Ångerrätt

Du har 14 dages ångerrätt, när du handlar hos oss.

Ångerrätten gäller 14 dagar efter den dag du;

  • a) har mottagit varan
  • b) får den sista varan, när det rör sig om ett avtal med många olika varor, som är beställt i en order, och levereras styckevis
  • c) får det sista partiet, eller den sista delen, när det rör sig om ett avtal om leverans av en vara, som består av flera partier eller delar

Du ska inom 14 dagar från det att du tagit emot din vara meddela oss, att du önskar att ångra ditt köp. Det kan du göra genom att skriva till info@flexbox.se eller ringa 040 - 60 80 410 (måndag-fredag 10.00 til 15.00). Du kan också välja att använda vårt standardformulär och skicka med din retur. Vårt standardformulär hittar du här.

Du kan inte ångra ditt köp genom att inte hämta din försändelse utan att samtidigt tydligt meddela oss detta.

Returnering

Det enklaste och billigaste sättet är att du köper en returfraktsedel här. Beloppet för en returfraktsedel är för tillfälligt 150 kr inkl moms.

Du ska returnera din order till oss så snart som möjligt och senast 14 dagar efter du anmält till oss att du ångrat ditt köp. Du står för kostnaden för returen tillbaka till oss. Varan bör förpackas väl, lämpligen i orginalförpackning. Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund.

Väljer du att returnera själv kan vissa varor på grund av dess storlek inte returneras med vanlig post. Detta gäller postlådor, stolpar och fastighetsboxar. Kostnaden för en retur förväntas högst kosta ca 500 kr.

Om du ångrar ditt köp, ska du skicka varan till:

AB Flexbox
Ladugårdsvägen 1
23435 Lomma

Du kan även ångra ditt köp genom att lämna varan på ovanstående adress.

Vad ska jag skicka tillbaka?

Du ska lägga med en kopia av din faktura. Administrationen går fortare om, du fyller i vårt standardformulär och lägger det med i returen.

Observera! Vi tar inte emot paket skickade med efterkrav.

Varans skick, när du skickar den i retur

Du är endast ansvarig för varans värdeminskning, som beror på annan hantering, än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar. Med andra ord; du kan prova varen på samma sätt, som om du provade den i en fysisk butik.

Om varan används utöver, vad som beskrivs ovan, betraktar vi den som använd, vilket betyder, att du vid ångrat köp bara får en del eller inget av köpbeloppet i retur, beroende på varans handelsmässiga värde.

För att få hela köpbeloppet tillbaka får du alltså göra detsamma, som man kan i en fysisk butik. Du får prova varan, men inte börja använda den.

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis köpbeloppet tillbaka. Vid tillfälle av värdeminskning, som du ansvarar för, dras detta av från köpbelopp.

Om du utnyttjar din ångerrätt, betalar vi tillbaka köpbeloppet utan försening och absolut senast 14 dagar från det datum, vi mottog ditt beslut om att ångra ditt köp. Återbetalning sker med samma betalsätt, som du använde vid ditt köp.

Vi kan hålla på återbetalningen, tills vi fått varan i retur, eller tills du har visat att varan gått i retur.

Om något är fel på varan (reklamationsrätt)

När du handlar på flexbox.se har du naturligtvis 36 månaders reklamationsrätt. Det betyder, att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller prisavdrag beroende på den konkreta situationen. Det är naturligtvis ett krav, att reklamationen er berättigad, och att felet inte uppstått på grund av felaktigt användande.

Hur snabbt ska jag reklamera?

Du ska reklamera inom skälig tid, efter att du upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader räknas det alltid som att det skett inom skälig tid.

Den enklaste sättet är, att du kontaktar oss. Vi skickar en retursedel som du kan använda för att skicka varan till oss. Det är inte ett krav, men det underlättar för oss och minimerar tiden för att behandla reklamationen.

Om du väljer att skicka varan själv ska varan skickas till:

AB Flexbox
Ladugårdsvägen 1
23435 Lomma

Godkänns reklamationen återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader.

När du skickar tillbaka varan till oss, beskriv så detaljerat som möjligt vad problemet är.

Kom ihåg, att varan alltid ska skickas tillbaka i ordentligt emballage, och kom ihåg att få ett kvitto på dina utlägg, så att vi kan betala tillbaka dina fraktkostnader.

Observera! Vi tar inte emot paket skickade med efterkrav eller liknande.

Skydd av personuppgifter

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi registrerat och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer AB Flexbox att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Vid gränsöverskridande handel kan kunden vända sig till EU:s Online Dispute Resolution